Τι περιλαμβάνει το σχέδιο για Εφορίες, είσπραξη, συναλλαγές, δηλώσεις.

Σε κάθε νομαρχιακό διαμέρισμα θα υπάρχει μία ΔΟΥ και από τις 289 που λειτουργούν σήμερα σε όλη την Ελλάδα θα μείνουν 75. Από τις 75 οι 20 θα βρίσκονται στον Νομό Αττικής, οι 6 στον Νομό Θεσσαλονίκης και οι 49 στην υπόλοιπη χώρα.

Με είσοδο ιδιωτών, κλείσιμο εφοριών, εξειδικευμένους ελέγχους, εξπρές για ποινές και διώξεις, καθιέρωση γρήγορων ηλεκτρονικών συναλλαγών με τους πολίτες έχει το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Το σχέδιο της πλήρους ανατροπής του ισχύοντος φορολογικού συστήματος περιλαμβάνει ακόμη την καθιέρωση νέων αντικειμενικών κριτηρίων και τεκμηρίων για τον προσδιορισμό του εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κλείσιμο των παραθύρων στο πόθεν έσχες και περιορισμό ή και κατάργηση δεκάδων εξαιρέσεων και φοροαπαλλαγών χωρίς κοινωνικό και οικονομικό αντίκρισμα σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.

Το εναρκτήριο λάκτισμα για το νέο εθνικό φορολογικό σύστημα θα δοθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου με την υλοποίηση του προγράμματος συγχώνευσης ή και κατάργησης πάνω από 200 από τις 289 εφορίες που υπάρχουν σε ολόκληρη τη χώρα, με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 3.000 υπαλλήλων και την αξιοποίησή τους στο ελεγκτικό έργο.

Ταυτόχρονα θα τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο για τη συμμετοχή ελεγκτικών εταιρειών, καθώς και λογιστικών και φοροτεχνικών γραφείων στη συλλογή των ληξιπρόθεσμων χρεών και φόρων, κατά το πρότυπο της Πορτογαλίας. Αρχικά οι ιδιωτικές εταιρείες θα έχουν διαμεσολαβητικό ρόλο για την είσπραξη και απόδοση των βεβαιωμένων οφειλών και στη συνέχεια θα αναλάβουν ενεργότερο ρόλο στον φοροελεγκτικό και εισπρακτικό μηχανισμό με εδική σύμβαση με το Δημόσιο.

Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ότι η ανάθεση του έργου της είσπραξης των φόρων σε ιδιώτες θα συμβάλει στην ενίσχυση των φορολογικών εσόδων καθώς θα βελτιώσει δραστικά την αποτελεσματικότητα του μηχανισμού.

Νέα όπλα και πρακτικές θα ριχτούν στη μάχη για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει φακέλωμα της εισοδηματικής και περιουσιακής κατάστασης όλων των φορολογουμένων, επέκταση της χρήσης των ταμειακών μηχανών σε όλους τους επιτηδευματίες και κατάρτιση περιουσιολογίου για όλα τα φυσικά πρόσωπα που κατέχουν ΑΦΜ. Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στην ανταλλαγή πληροφοριών με άλλα κράτη και τη συλλογή των αναγκαίων στοιχείων για τον εντοπισμό των καταθέσεων Ελλήνων στο εξωτερικό προκειμένου να ελεγχθεί η πηγή προέλευσης των εισοδημάτων. Επίσης θα εφαρμοστούν στοχευμένοι έλεγχοι σε επιχειρήσεις με βάση ανάλυση κινδύνου που στηρίζεται σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως η νομική μορφή, η κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων και στοιχείων και οι δαπάνες.

Ειδικό σώμα θα αναλάβει τον έλεγχο των φυσικών προσώπων και επωνύμων με μεγάλη εισοδηματική και περιουσιακή επιφάνεια και πολυτελή τρόπο διαβίωσης. Μία από τις βασικές πτυχές του νέου συστήματος θα είναι η καθιέρωση επαγγελματικών αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς και η εφαρμογή των νέων τεκμηρίων διαβίωσης για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος.

ΣΕ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ ΚΑΘΕ ΠΗΓΗ ΠΛΟΥΤΟΥ

Από τις 289 εφορίες τελικά θα μείνουν μόνο… 75

Σε κάθε νομαρχιακό διαμέρισμα θα υπάρχει μία ΔΟΥ και από τις 289 που λειτουργούν σήμερα σε όλη την Ελλάδα θα μείνουν 75. Από τις 75 οι 20 θα βρίσκονται στον Νομό Αττικής, οι 6 στον Νομό Θεσσαλονίκης και οι 49 στην υπόλοιπη χώρα.

Στον Νομό Αττικής θα δημιουργηθεί μία Εφορία που θα περιλαμβάνει τους 1.000 μεγαλύτερους φορολογούμενους της χώρας ανεξαρτήτως νομικής μορφής, ενώ θα παραμείνουν περίπου 30 από τις σχεδόν 80 που υπάρχουν στο Λεκανοπέδιο. Οι μεγαλύτερες αλλαγές θα υπάρξουν στην Περιφέρεια, καθώς πλην ελαχίστων εξαιρέσεων οι νομοί δεν θα έχουν περισσότερες από δύο ΔΟΥ.

Το σχέδιο δράσης προβλέπει φορολόγηση αποκρυπτόμενων εισοδημάτων βάσει τεκμηρίων διαβίωσης, διασταύρωση των εισοδημάτων με ακίνητη περιουσία που στηρίζεται στο νέο περιουσιολόγιο, νέες δυνατότητες πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς υπόπτων για φοροδιαφυγή εντός και εκτός Ελλάδας, και νέα ανεξάρτητη Αρχή ελέγχου του πόθεν έσχες.

Επίσης προβλέπεται παραδειγματική τιμωρία των μεγάλων φοροφυγάδων με άμεση ενεργοποίηση των διατάξεων για αυστηρότερες ποινές, χρήση της διαδικασίας του αυτοφώρου, διακοπή λειτουργίας επιχειρήσεων και επιτηδευματιών που φοροδιαφεύγουν, παύση εφαρμογής χαριστικών ρυθμίσεων που επιβραβεύουν τη φορολογική ασυνέπεια,.

Παράλληλα θα υπάρξει χτύπημα των εστιών κακοδιαχείρισης και διαφθοράς με την επιβολή αυστηρών πειθαρχικών ποινών, οι οποίες θα ξεκινούν από μεταθέσεις, καθαιρέσεις, διαθεσιμότητες, περικοπές αμοιβών και θα φθάνουν στην απόλυση υπαλλήλων οι οποίοι εμπλέκονται σε υποθέσεις υπόγειων συναλλαγών, δωροδοκιών και άλλων παραπτωμάτων. Επισημαίνεται ότι ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλος στην ενδιάμεση έκθεση για τη νομισματική πολιτική υπογραμμίζει ότι μία από τις πληγές του φορολογικού συστήματος είναι η ήπια μεταχείριση διεφθαρμένων εφοριακών.

On-line όλες οι φοροσυναλλαγές

Κατάργηση «της ουράς» στις εφορίες, με γρήγορες και χωρίς ταλαιπωρία φορολογικές συναλλαγές για τον πολίτη προβλέπει το νέο μοντέλο φορολογικών υπηρεσιών με όχημα την πλήρη αναδιοργάνωση του ΤAXIS. Στόχος είναι οι εφορίες να ?ην έχουν καθόλου συναλλαγές ?ε πολίτες και όλοι οι εφοριακοί να ασχολούνται με τη διενέργεια ελέγχων, την επεξεργασία των δηλώσεων και τις διασταυρώσεις στοιχείων, καθώς και με την είσπραξη των φόρων και των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σύμφωνα με το νέο μοντέλο, όλες οι διαδικασίες και οι συναλλαγές που γίνονται σήμερα στις εφορίες και αφορούν υποβολή δηλώσεων, έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών θα απομακρυνθούν και θα παρέχονται μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Ακόμη και τα παράβολα θα διατίθενται ηλεκτρονικά, ενώ η πληρωμή όλων των βεβαιωμένων οφειλών προς το Δημόσιο θα γίνεται μέσω τραπεζών.

Ταυτόχρονα η αναζήτηση και η λήψη φορολογικών πιστοποιητικών και δικαιολογητικών από φορείς (ασφαλιστικά ταμεία, πολεοδομίες, τράπεζες, συμβολαιογράφους κ.ά) για πελάτες τους θα γίνεται μέσω της πρόσβασής τους σε βάσεις δεδομένων, όπου θα υπάρχουν τα αναγκαία στοιχεία, όπως για παράδειγμα η φορολογική ενημερότητα.

Σε πρώτη φάση και μέχρι την ολοκλήρωση των νέων υπηρεσιών, συναλλαγές φορολογικού περιεχομένου θα διεκπεραιώνονται αποκλειστικά από τα ΚΕΠ, όπως η έκδοση βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας, αντιγράφου εκκαθαριστικού σημειώματος, δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ε1, Ε2, Ε3 και αντιγράφου δήλωσης στοιχείων ακινήτων Ε9, έναρξη ή διακοπή εργασιών φυσικού προσώπου και αίτηση πιστοποίησης στο ΤΑΧΙSnet για χορήγηση κωδικών.

Πηγή Ημερησία

Monday July 04, 2011 12:15 AM

Παρόμοια Άρθρα

No Image
No Image