Οι περίοδοι κρίσης προσφέρονται και για ανάπτυξη μιας υγιούς επιχείρησης καθώς ο ανταγωνισμός αρχίζει να μειώνεται. Πάντα όμως είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε αυτά που διδάσκουν οι ειδικοί. Ίσως δεν είναι οι μόνες «εντολές» που πρέπει να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε αλλά σίγουρα είναι οι «βασικές αρχές» για ανάπτυξη ακόμη και στην υπάρχουσα οικονομική συγκυρία
- θέστε Πρότυπα Εξυπηρέτησης. Η εξυπηρέτηση του πελάτη βάσει των προσδοκιών του είναι κρίσιμη για την επιβίωση της επιχείρησης.
- Αποκεντρωθείτε. Δώστε περισσότερες αρμοδιότητες εξυπηρέτησης στους ανθρώπους των πωλήσεων και σε εκείνους που έρχονται σε επαφή µε τον πελάτη.
- Σχεδιάστε υπηρεσίες που να διευκολύνουν τη συναλλαγή μεταξύ των πελατών και του προσωπικού επαφής.
- Δεχτείτε ότι εκείνοι οι πελάτες που εσείς επιλέξατε να στοχεύσετε και να διεκδικήσετε έχουν πάντα δίκιο.
- Απλοποιήστε τις διαδικασίες εξυπηρέτησης των πελατών σας. Δώστε τους την ευκαιρία να κλείνουν όλες τις εκκρεμότητές τους µε µία µόνο επίσκεψη στα γραφεία σας.
- Εφαρμόστε Ηγεσία Υποστήριξης: εξασφαλίστε στο προσωπικό επαφής κάθε αναγκαίο εφόδιο και υποστήριξη για να εξυπηρετήσει τους πελάτες σας.
- Επιτρέψτε την προσαρμογή της διαδικασίας εξυπηρέτησης στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά (customization).
- Επιτρέψτε τη χρονική ωρίμανση των προσπαθειών σας. Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη.
- Αντιστρέψτε την πυραμίδα της Διοίκησης. Βάλτε τον πελάτη στην κορυφή και την Ανώτατη Διοίκηση στη βάση.
- Λειτουργείστε µε ευρηματικότητα. Κινηθείτε έξω από τα στερεότυπα του κλάδου σας και αναζητήστε νέους τρόπους να κάνετε πράξη αυτό που οι πελάτες σας προσδοκούν από εσάς.
Από μάθημα που διδάχθηκε το “νέο αίμα” της ΕΓΕΣ Ο.Ε. Χριστόφορος Πατέλης (Πτυχιούχος του Τμήματος Marketing του Πανεπιστημίου Μακεδονίας)