Οδηγός Ρύθμισης ασφαλιστικών Οφειλών

[09.04.2015]

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ

1. ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ

1.1.    Γιατί να εγγραφώ στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες;

Με την εγγραφή σας στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες σας δίνεται η δυνατότητα να διαχειριστείτε θέματα σχετικά με τις οφειλές σας, όπως:

– να πληροφορηθείτε για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη

– να λάβετε την Ταυτότητα Οφειλέτη για πληρωμή των οφειλών σε τράπεζες μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ

– να εξετάσετε εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών σας

– να ρυθμίσετε τις οφειλές σας μέσω διαδικτύου και να προσπελάσετε τα στοιχεία που σχετίζονται με τη ρύθμισή σας

– να ενημερωθείτε για τα ποσά που έχουν πιστωθεί στην καρτέλα σας, καθώς και για τα ακριβή ποσά οφειλών (εντός ή εκτός ρύθμισης) που είναι απαιτητά τη δεδομένη χρονική στιγμή

1.2. Ποιοι μπορούν να εγγραφούν στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες;

Η υπηρεσία αφορά τους οφειλέτες του Κ.Ε.Α.Ο. (οφειλέτες ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Οφειλετών του Κ.Ε.Α.Ο.), καθώς και τους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που δεν έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο.

Τονίζεται ότι:

– οι εργοδότες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι οποίοι εμφανίζονται ως ενεργοί στο Μητρώο Εργοδοτών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης.

– όλοι οι υπόλοιποι οφειλέτες του Κ.Ε.Α.Ο. και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα πρέπει να εγγραφούν (πιστοποιηθούν) στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες και να λάβουν κωδικό χρήστη και συνθηματικό.

1.3. Πώς μπορώ να εγγραφώ (πιστοποιηθώ) στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες;

Η πιστοποίηση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες γίνεται μέσω διαδικτύου και απαιτεί την χρήση κωδικών TAXIS.

Για να πιστοποιηθείτε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες από την κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (www.ika.gr) επιλέγετε «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» – «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες» – «Πιστοποίηση Οφειλετών».

Στη συνέχεια ακολουθείτε τα βήματα της εφαρμογής καταχωρώντας τους κωδικούς που σας έχουν αποδοθεί από το TAXISNET, επιλέγοντας τον κωδικό χρήστη και το συνθηματικό και συμπληρώνοντας τα υποχρεωτικά πεδία που αφορούν στα προσωπικά και επαγγελματικά σας στοιχεία.

1.4. Πώς μπορώ να αλλάξω συνθηματικό;

Επιλέγοντας «Αλλαγή Συνθηματικού» από τα μενού των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

1.5. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης για να ενημερωθώ για τις οφειλές μου σε διαφορετικούς φορείς (π.χ. στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ) ή για οφειλές μου από διαφορετική αιτία (π.χ. οφειλές από κοινή επιχείρηση και από οικοδομοτεχνικό έργο);

Οι οφειλές ενός οφειλέτη που αφορούν καθυστερούμενες εισφορές διαφορετικών φορέων ασφάλισης (πχ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ) ή που αφορούν οφειλές στον ίδιο φορέα αλλά από διαφορετική αιτία (πχ. οφειλές κοινής επιχείρησης και οφειλές οικοδομοτεχνικού έργου), αντιστοιχούν σε διαφορετικούς Αριθμούς Μητρώου Οφειλέτη και ως εκ τούτου απαιτούνται ξεχωριστοί κωδικοί πρόσβασης για κάθε περίπτωση.

1.6. Έχω οφειλές στον ΟΑΕΕ / ΕΤΑΑ / ΟΓΑ και κατά την προσπάθεια πιστοποίησής μου στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, εμφανίζεται μήνυμα ότι δεν υπάρχει το μητρώο μου στο μητρώο οφειλετών.

Το συγκεκριμένο μήνυμα εμφανίζεται σε περίπτωση που η οφειλή σας δεν έχει διαβιβαστεί στο Κ.Ε.Α.Ο. Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με αυτή, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο ασφαλιστικό φορέα σας.

2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ

2.1. Πώς μπορώ να ενημερωθώ για την οφειλή μου;

Μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πίνακας Χρεών Οφειλέτη» μπορείτε να ενημερωθείτε για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών σας με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη μέχρι την τρέχουσα ημερομηνία έκδοσής του.

Επιπρόσθετα μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη» έχετε τη δυνατότητα να πληροφορηθείτε αναλυτικότερα για την εικόνα των οφειλών, των καταβολών και των ρυθμίσεων σας.

2.2. Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τα ποσά που οφείλω να καταβάλω και την προθεσμία καταβολής τους;

Για να ενημερωθείτε για τα ποσά που οφείλετε και για την προθεσμία καταβολής τους, μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη» και να επιλέξετε «Πληρωμές Οφειλέτη» στο αντίστοιχο μενού.

Μέσω της καρτέλας «Πληρωμές Οφειλέτη» έχετε τη δυνατότητα να πληροφορηθείτε για τα ποσά οφειλών που είναι απαιτητά κατά τη δεδομένη χρονική στιγμή και συγκεκριμένα για τα ποσά των δόσεων ρύθμισης και την καταληκτική ημερομηνία καταβολής αυτών ή για τυχόν οφειλές εκτός ρύθμισης, καθώς και για το ποσό που πρέπει να καταβληθεί σε περίπτωση πλήρους εξόφλησης των οφειλών.

2.3. Πού μπορώ να ενημερωθώ για τις πληρωμές που έχω πραγματοποιήσει;

Για να ενημερωθείτε για τις πληρωμές που έχετε πραγματοποιήσει, μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη» και να επιλέξετε «Πιστώσεις» στο αντίστοιχο μενού.

Σε περίπτωση καταβολής μέσω του διατραπεζικού συστήματος (ΔΙΑΣ) οι πιστώσεις θα εμφανίζονται στην καρτέλα μετά την πάροδο 2 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία εκτέλεσης της συναλλαγής από το πιστωτικό ίδρυμα.

3. ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ

3.1. Πώς μπορώ να υπολογίσω τις δόσεις ρύθμισης και να ενημερωθώ για τις διατάξεις που ισχύουν;

Η εφαρμογή «Υπολογισμός Δόσεων Ρύθμισης» παρέχει στους οφειλέτες τη δυνατότητα να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους ανάλογα με τις διατάξεις στις οποίες εμπίπτουν αυτές.

3.2. Που μπορώ να υποβάλλω αίτηση ρύθμισης;

Η αίτηση ρύθμισης για τους οφειλέτες ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και Κ.Ε.Α.Ο. μπορεί να υποβληθεί είτε διαδικτυακά με χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ρύθμιση Οφειλών» είτε στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή στην Ταμειακή Υπηρεσία Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ανήκει ο οφειλέτης

3.3. Αν υποβάλλω αίτηση ρύθμισης διαδικτυακά πώς μπορώ να παραλάβω την απόφαση ρύθμισης;

Η απόφαση ρύθμισης δημιουργείται ηλεκτρονικά και τίθεται σε ισχύ μετά την καταβολή της πρώτης δόσης της ρύθμισης.

Εφόσον επιθυμείτε μπορείτε να παραλάβετε την απόφαση ρύθμισης από τηναρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή στην Ταμειακή Υπηρεσία Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ανήκετε.

Πάντως η ρύθμιση αποτυπώνεται ηλεκτρονικά στην υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη», όπου φαίνονται και οι απαιτητές δόσεις ρύθμισης.

3.4. Μπορώ να ρυθμίσω το σύνολο των οφειλών μου προς διαφορετικούς φορείς ή από διαφορετική αιτία υποβάλλοντας μία αίτηση ρύθμισης;

Για την ρύθμιση οφειλών που αφορούν καθυστερούμενες εισφορές διαφορετικών φορέων ασφάλισης (πχ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ) ή για τη ρύθμιση οφειλών στον ίδιο φορέα από διαφορετική αιτία (πχ. οφειλές κοινής επιχείρησης και οικοδομοτεχνικού έργου) απαιτείται υποβολή ξεχωριστής αίτησης ρύθμισης και ξεχωριστή απόφαση ανά Αριθμό Μητρώου Οφειλέτη (ΑΜΟ).

3.5. Που καταβάλλω τις δόσεις ρύθμισης;

Οι δόσεις ρύθμισης καταβάλλονται είτε στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο. και τα Υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ με τη χρήση της Ταυτότητας Οφειλέτη.

3.6. Πότε καταβάλλω την πρώτη δόση και πότε τις επόμενες;

Αν η αίτηση ρύθμισης υποβληθεί στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή Ταμειακή Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η καταβολή της πρώτης δόσης διενεργείται άμεσα.

Σε περίπτωση υποβολής αίτησης ρύθμισης μέσω διαδικτύου δίνεται προθεσμία πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή του αιτήματος η οποία, σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεπερνά την τελευταία εργάσιμη του μήνα υποβολής της αίτησης.

Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται σύμφωνα με την καταληκτική ημερομηνία που προβλέπεται στην εκάστοτε ρύθμιση. Μπορείτε να πληροφορηθείτε για την καταληκτική ημερομηνία των δόσεών σας επιλέγοντας «Πληρωμές Οφειλέτη» στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη».

4. ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

4.1. Τι είναι η Ταυτότητα Οφειλέτη;

Πρόκειται για έναν 20ψήφιο αριθμό που είναι απαραίτητος για την καταβολή οφειλών μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ και αποδίδεται κεντρικά σε κάθε Αριθμό Μητρώου Οφειλέτη (Α.Μ.Ο.) του Κ.Ε.Α.Ο. και του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.

4.2. Πώς μπορώ να λάβω την Ταυτότητα Οφειλέτη;

Μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη», στην οποία, μαζί με τα στοιχεία του οφειλέτη εμφανίζεται και ο 20ψήφιος αριθμός «Ταυτότητα Οφειλέτη».

Υπενθυμίζεται ότι για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

– οι εργοδότες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι οποίοι εμφανίζονται ως ενεργοί στο Μητρώο Εργοδοτών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισάγουν τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιούν για την ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης.

– όλοι οι υπόλοιποι οφειλέτες του Κ.Ε.Α.Ο. και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα πρέπει να εγγραφούν (πιστοποιηθούν) στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες και να λάβουν κωδικό χρήστη και συνθηματικό, από την κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επιλέγοντας «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» – «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες» – «Πιστοποίηση Οφειλετών».

4.3. Ποια είναι η Ταυτότητα Οφειλέτη μου αν οφείλω σε περισσότερους του ενός ασφαλιστικούς φορείς ή αν μου έχουν καταλογιστεί οφειλές από διαφορετική αιτία;

Σε οφειλέτες που διαθέτουν περισσότερους του ενός Α.Μ.Ο. λόγω ύπαρξης οφειλών σε περισσότερους ασφαλιστικούς φορείς ή λόγω ύπαρξης οφειλών στον ίδιο φορέα από διαφορετική αιτία (π.χ. οφειλές από κοινή επιχείρηση & οφειλές από οικοδομοτεχνικό έργο στο Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.) αποδόθηκαν περισσότερες της μίας Ταυτότητες Οφειλέτη ανάλογα με τον αριθμό των Α.Μ.Ο. που αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

4.4. Τι πρέπει να προσέξω πριν προβώ σε καταβολή ποσού μέσω τράπεζας;

Πριν την οποιαδήποτε πληρωμή ποσού καθυστερούμενων εισφορών μέσω τράπεζας, είναι απαραίτητο να πληροφορηθείτε μέσω της εφαρμογής «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη», «Πληρωμές Οφειλέτη» για το ακριβές ποσό που πρέπει να καταβληθεί. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι σημαντική για τη διασφάλιση ορθών καταβολών.

4.5. Ποιον τύπο τραπεζικής συναλλαγής πρέπει να επιλέξω για να πληρώσω καθυστερούμενες εισφορές;

Κατά την καταβολή ποσών στο πιστωτικό ίδρυμα ή μέσω webbanking τόσο οι οφειλέτες Κ.Ε.Α.Ο. όσο και οι οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πρέπει να επιλέγουν την τραπεζική συναλλαγή με ένδειξη «Κ.Ε.Α.Ο.».

4.6. Πώς μπορώ να δω την πληρωμή που πραγματοποίησα μέσω τράπεζας;

Σε περίπτωση καταβολής μέσω του διατραπεζικού συστήματος (ΔΙΑΣ) μπορείτε να δείτε τις πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν στην οθόνη «Πιστώσεις» της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη». Οι πληρωμές εμφανίζονται μετά την πάροδο 2 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία εκτέλεσης της συναλλαγής από το πιστωτικό ίδρυμα.

Για απορίες ή προβλήματα που αντιμετωπίζουν σχετικά με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες οι οφειλέτες μπορούν να απευθύνονται στο helpdesk στα τηλέφωνα 210.52.91.773 και 210.52.91.885.

Παρόμοια Άρθρα

coronovirus_eges
No Image