Γιατί αλλάζει το TAXISnet; Ποιες νέες υπηρεσίες θα παρέχει το TAXISnet; Ποιες εφαρμογές είναι σήμερα ενεργές;

          Το νέο TAXISnet έχει στόχο να επεκτείνει, να βελτιώσει και να κάνει φιλικότερες και περισσότερο χρήσιμες τις υπάρχουσες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

          Βασικός στόχος του νέου συστήματος, που εφαρμόζει στην πράξη τις απαιτήσεις της πρόσφατης νομοθεσίας, είναι η διευκόλυνση των φορολογουμένων πολιτών προκειμένου να αντεπεξέρχονται στις φορολογικές τους υποχρεώσεις κατά το δυνατόν ευκολότερα, γρηγορότερα και ορθότερα. Και βασικό του πλεονέκτημα, είναι η τακτοποίηση και η οριοθέτηση της σχέσης μεταξύ φορολογουμένων και λογιστών, στην περίπτωση των πολιτών που επιλέγουν να εμπιστευθούν σε επαγγελματία τη διευθέτηση των υποχρεώσεών τους.

          Με το νέο σύστημα, ο λογιστής σας ΔΕΝ απαιτείται να γνωρίζει τους κωδικούς πρόσβασης που επιλέξατε ή τον κλειδάριθμο που εκδίδεται αποκλειστικά για σας κατά την εγγραφή σας. Μετά την εξουσιοδότησή σας -και με την προϋπόθεση ότι θα την αποδεχθεί- θα μπορεί να ενεργεί για λογαριασμό σας αυστηρά στα αντικείμενα για τα οποία τον εξουσιοδοτήσατε.

Στην πλήρη του ανάπτυξη, το νέο σύστημα, ενδεικτικά:

  • Θα καλύπτει την εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη υποβολή αρχικών ή συμπληρωματικών-τροποποιητικών δηλώσεων που σήμερα υποβάλλονται είτε ηλεκτρονικά είτε στη Δ.Ο.Υ. καθώς και τη χορήγηση των περισσότερων από τα υφιστάμενα πιστοποιητικά και βεβαιώσεις.
  • Θα παρέχει προσωποποιημένες πληροφορίες και θα υπενθυμίζει στους χρήστες τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
  • Θα δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να εξουσιοδοτεί έναν ή περισσότερους λογιστές που θα ενεργούν για λογαριασμό του σε μία ή περισσότερες από τις υπηρεσίες που σταδιακά θα προστίθενται στο νέο σύστημα.
  • Θα επιτρέπει τη μεταβολή προσωπικών στοιχείων μητρώου ή στοιχείων επιχείρησης, χωρίς να είναι υποχρεωτική η προσέλευση στη Δ.Ο.Υ.

          Οι πρώτες εφαρμογές που εντάχθηκαν στο νέο σύστημα στις 6 Δεκεμβρίου, αφορούν στην εγγραφή – απόκτηση κωδικών χρήσης και στην υποβολή αρχικών εμπρόθεσμων περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. και πινάκων ενδοκοινοτικών συναλλαγών (V.I.E.S.).

Πώς μπορώ να εγγραφώ στο νέο TAXISnet;

Η διαδικασία εγγραφής ολοκληρώνεται σε τρία βήματα:

  • Υποβολή Αίτησης Εγγραφής. Συμπληρώνετε ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής σας ακολουθώντας τις οδηγίες. Το σύστημα ελέγχει την αίτησή σας και -εφόσον επιβεβαιώσει τα στοιχεία που δηλώσατε- σας χορηγεί (αμέσως) αποδεικτικό σημείωμα στο οποίο αναγράφεται και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να μεταβείτε στη Δ.Ο.Υ. σας για να παραλάβετε τον κλειδάριθμο που έχει εκδοθεί για λογαριασμό σας.
  • Έγκριση της αίτησης στη Δ.Ο.Υ.
    Επισκέπτεστε το τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. σας και ζητάτε να λάβετε τον κλειδάριθμο που σας αντιστοιχεί. Τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται για τη διαδικασία αυτή είναι ο Α.Φ.Μ. σας και το αποδεικτικό της ταυτοποίησής σας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, ταυτότητα Ομογενούς κ.λπ.).
    ΠΡΟΣΟΧΗ:
  • Πρέπει να επισκεφθείτε αυτοπροσώπως τη Δ.Ο.Υ. σας, εφόσον η εγγραφή αφορά εσάς προσωπικά ή άλλον πολίτη (π.χ. κάτοικο εξωτερικού για τον οποίο έχετε οριστεί αντίκλητος ή τέκνο για το οποίο έχετε τη γονική μέριμνα) ή μη φυσικό πρόσωπο, εφόσον είστε ο νόμιμος εκπρόσωπός του και τα στοιχεία σας είναι ήδη καταχωρημένα στο Μητρώο της Δ.Ο.Υ.
  • Στην περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή ο νομίμως εκπροσωπών ένα Μη Φ.Π. αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ., θα προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης, χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών .
  • Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Τμήμα Μητρώου, εκτυπώνονται δύο βεβαιώσεις. Η μία από αυτές -η οποία και θα σας χορηγηθεί- περιέχει τον κλειδάριθμο που είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.
  • Ενεργοποίηση Λογαριασμού Χρήστη (User Account)

          Επισκεφθείτε τη σελίδα του Νέου TAXISnet και ακολουθείστε τη διαδρομή «ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ» – «Υπηρεσίες Πιστοποίησης» – «Ενεργοποίηση Λογαριασμού». Αλλάξτε τον αρχικό κωδικό πρόσβασης (password), όπως σας υποδεικνύει το σύστημα και
είστε πλέον ένας από τους χρήστες του Νέου TAXISnet!

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι νέες υπηρεσίες που θα προστίθενται σταδιακά στο σύστημα το επόμενο διάστημα, θα σας επιτρέπουν να ενημερώνεστε για πολλά φορολογικά ζητήματα που σας αφορούν ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ. Για το λόγο αυτό, ΜΗΝ εμπιστεύεστε τους κωδικούς πρόσβασης και τον κλειδάριθμο σε τρίτους!

Αν δεν είστε αρκετά εξοικειωμένοι με τους υπολογιστές ή τη χρήση του διαδικτύου ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ μαζί μας, για οποιοδήποτε πρόβλημα είτε υποβάλλοντας απευθείας το ερώτημά σας μέσω του συστήματος, είτε τηλεφωνώντας στο 2510.831667 κάθε εργάσιμη μέρα από 8:00 π.μ. έως 14:00 μ.μ.

Έχω ήδη εγγραφεί στο TAXISnet πριν την 6η/12/2010. Χρειάζεται να εγγραφώ ξανά;

          Οι κωδικοί σας θα είναι σε ισχύ για ικανό χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο θα μπορείτε να υποβάλετε κάθε είδους δήλωση, με τη σταδιακή ένταξη στο σύστημα της αντίστοιχης υπηρεσίας ηλεκτρονικής υποβολής, να ανακτάτε τις δηλώσεις σας των πέντε τελευταίων ετών και να μεταβάλετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, εφόσον απαιτείται.

Στο διάστημα αυτό θα πρέπει να προχωρήσετε σε διαδικασία επανεγγραφής σας στο νέο TAXISnet, προκειμένου να εκμεταλλευθείτε όλες τις σταδιακά παρεχόμενες δυνατότητες του νέου συστήματος (πρόσβαση στη συνολική φορολογική σας εικόνα, μεταβολή των προσωπικών σας στοιχείων, εξουσιοδότηση λογιστών κ.λπ.).
Η διαδικασία επανεγγραφής ολοκληρώνεται σε δύο βήματα:

  • Παραλαβή κλειδάριθμου από τη Δ.Ο.Υ.
    Επισκέπτεστε το τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. σας και ζητάτε να λάβετε τον κλειδάριθμο που σας αντιστοιχεί. Τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται για τη διαδικασία αυτή είναι ο Α.Φ.Μ. σας και το αποδεικτικό της ταυτοποίησής σας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, ταυτότητα Ομογενούς κ.λπ.)
    ΠΡΟΣΟΧΗ:
  • Πρέπει να επισκεφθείτε αυτοπροσώπως τη Δ.Ο.Υ. σας, εφόσον η εγγραφή αφορά εσάς προσωπικά ή άλλον πολίτη (π.χ. κάτοικο εξωτερικού για τον οποίο έχετε οριστεί αντίκλητος ή τέκνο για το οποίο έχετε τη γονική μέριμνα) ή μη φυσικό πρόσωπο, εφόσον είστε ο νόμιμος εκπρόσωπός του και τα στοιχεία σας είναι ήδη καταχωρημένα στο Μητρώο της Δ.Ο.Υ.
  • Στην περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή ο νομίμως εκπροσωπών ένα Μη Φ.Π. αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ., θα προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης, χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών. (Η Δ.Ο.Υ. απαιτεί συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο – προς το παρόν.)
  • Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Τμήμα Μητρώου, εκτυπώνονται δύο βεβαιώσεις. Η μία από αυτές -η οποία και θα σας χορηγηθεί- περιέχει τον κλειδάριθμο που είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.
  • Ενεργοποίηση Λογαριασμού Χρήστη (User Account)

 

Επισκεφθείτε τη σελίδα του Νέου TAXISnet και ακολουθείστε τη διαδρομή «ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ» – «Υπηρεσίες Πιστοποίησης» – «Ενεργοποίηση Λογαριασμού». Αλλάξτε τον αρχικό κωδικό πρόσβασης (password), όπως σας υποδεικνύει το σύστημα, και ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ στο Νέο TAXISnet!

Τι αλλάζει στη διαδικασία υποβολής χρεωστικής περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α.;

          Ο νέος τρόπος υποβολής των δηλώσεων προσιδιάζει στον υφιστάμενο, έχοντας σχεδιαστεί με γνώμονα τη διευκόλυνση των εκατοντάδων χιλιάδων επαγγελματιών και επιχειρήσεων που υπέβαλαν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους και πριν την έναρξη λειτουργίας του νέου συστήματος. Υπάρχει ωστόσο μία, ειδοποιός διαφορά: Σε περίπτωση χρεωστικής περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α., η πληρωμή στην τράπεζα του οφειλόμενου φόρου προϋποθέτει την υποβολή της δήλωσης και την εκτύπωση σχετικού σημειώματος, που περιλαμβάνει την «Ταυτότητα Πληρωμής», στοιχείο απαραίτητο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας από την Τράπεζα.

Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της καταχώρησης της χρεωστικής δήλωσης, εμφανίζεται στην οθόνη το «Σημείωμα για πληρωμή» στο οποίο μεταξύ των άλλων πληροφοριών περιλαμβάνεται και η Ταυτότητα Πληρωμής.

Πρόκειται στην ουσία για μια σειρά από αριθμητικά ψηφία που χωρίζεται σε 3 μέρη ως εξής :

  • 9 ψηφία ο Α.Φ.Μ. του φορολογούμενου
  • 11 ψηφία πληροφορίες για το είδος και την καταληκτική ημερομηνία της οφειλής
  • Μέχρι 9 ακέραια ψηφία και 2 δεκαδικά για το ποσό της οφειλής

          Με τη νέα διαδικασία, δεν επιτρέπονται πληρωμές με μεγαλύτερο ή μικρότερο ποσό από το οφειλόμενο, ούτε πληρωμές μετά την ημερομηνία λήξης της οφειλής. Δεν υπάρχουν, κατά συνέπεια, απορρίψεις πληρωμών. Σε περίπτωση πάντως που από λάθος πληρωθεί σε δυο διαφορετικές τράπεζες το ίδιο ποσό εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, το επιπλέον ποσό επιστρέφεται στο φορολογούμενο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Παρόμοια Άρθρα

No Image
No Image